سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیشخوان 24، خدمات تامین اجتماعی

پیشخوان24 اپلیکیش چند منظوره است که تمام خدمات و سرویس های شهروندی را به صورت تجمیعی در اختیار کاربران قرار می دهد. سرویس های پیشخوان 24 شامل خدمات استعلام بیمه تامین اجتماعی، مشاهده سهام عدالت، استعلام قبوض و خلافی خودرو، پرداخت قبوض تلفن ثابت، همراه اول، قبض برق، قبض گاز، قیمت ارز و سکه، قیمت طلا و خدمات پیگیری مرسولات پستی و .... است. تمام سرویس های پایه ای اپلیکیش پیشخوان 24کاملا رایگان است.
خدمات پیشخوان 24 شامل موارد زیر است.
- مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی :
در بخش بیمه تامین اجتماعی با وارد کردن کد ملی و گذرواژه قادر به مشاهده سریع سوابق بیمه خواهید بود.
- استعلام سهام عدالت :
در این بخش اطلاعات مربوط به مقدار و سود سهام عدات و سوابق واریزی به حساب شما قابل رویت است.
- استعلام خلافی خودرو :
با وارد کردن شماره 8 رقمی پشت کارت ماشین از تعداد جریمه و میزان خلافی خودر، مکان جریمه شدن و نوع قبض جریمه مطلع خواهید شد و در صورت تمایل می توانید اقدام به پرداخت قبض خلافی نماید.
- عوارض آزاد راهی :
با وارد کردن اطلاعات شماره پلاک خودرو می توانید عواض مربوط به بزرگ ها را مشاهده و پرداخت کنید.
- تصادفات رانندگی،
- بیمه شخص ثالث

با درج کد ملی و کد یکتای بیمه نامه می توانید بیمه شخص ثالث خود را مشاهده کنید.
- معاینه فنی و تصادفات رانندگی :
با وارد کردن کد VIN خودرو می توانید جزئیات معاینه فنی خودرو و تصادفات رانندگی را رویت کنید.
- نمره منفی گواهی نامه:
با وارد کردن شماره گواهی نامه خود از میزان نمره فنی خودرو و وضعیت گواهی نامه خود می توانید مطلع شوید.
- شناسنامه خودرو و کارت خودرو :
با وارد کردن اطلاعات پلاک خودرو قادر به رویت وضعیت شناسنامه خودرو و کارت خودرو خواهید بود.
- وضعیت کارت سوخت خودرو :
با استفاده از کد VIN خودرو از وضعیت کارت سوخت خودرو مطلع خواهید شد.
- دیوان عدالت اداری
امکان مشاهده جزئیات پرونده های دادرسی با وارد کردن شماره پرونده
- مشاهده جزئیات قبوض
امکان مشاهده جزئیات قبوض مانند دوره کارکرد قبض، مبلغ قبض، مالیات و ارزش افزوده قبوض، شماره کنتور و ...
- استعلام و پرداخت قبض تلفن ثابت با استفاده از شماره تلفن ثابت
- استعلام و پرداخت قبض گاز
- استعلام و پرداخت قبض برق
- حذف قبوض کاغذی
- استعلام و پرداخت قبض همراه اول
- استعلام و پرداخت قبض ایرانسل
https://play.google.com/store/apps/details?id=ir.ayantech.pishkhan24&gl=NL


مشاهده انلاین خلافی خودرو و استعلام لیست جرایم موتور با پیشخوا

نکات مربوطه به استعلام خلافی

پرداخت تکی و گروهی جرائم رانندگی

با استفاده از اپلیکیشن پیشخوان 24، امکان پرداخت تکی و یا گروهی جرائم رانندگی در اختیار شماست. شما می‌توانید هر یک از جرائم خود را که می‌خواهید انتخاب کنید و سپس با انتخاب گزینه پرداخت، آن را تسویه کنید.

روش‌های استعلام و پرداخت خلافی خودرو

استعلام خلافی از طریق سایت پلیس راهور

سایت راهور 120 به آدرس rahvar120.ir یکی از شناخته‌شده‌ترین و قدیمی‌ترین راه‌ها برای استعلام خلافی خودرو است. برای دریافت خلافی از این سامانه فقط به شماره پشت کارت ماشین خود نیاز دارید. در این روش به این نکته نیز توجه داشته باشید که سایت راهور 120 برای آی‌پی‌های خارج از کشور بسته است؛ بنابراین اگر قصد استعلام خلافی خودرو از این سایت را دارید باید بدون فیلتر شکن به این سایت مراجعه کنید.

سایت راهور 120 به دلیل ترافیک بالای سایت و مشکلات فنی گاهی اوقات کند می‌شود و خدمت رسانی درستی به کاربران انجام نمی‌دهد. سایت پیشخوان 24 

استعلام خلافی از طریق پیامک

با استفاده از شماره پیامک 1101202020 می‌توانید استعلام خلافی ماشین یا موتور خود را انجام دهید. برای این کار کافیست شماره VIN خودروی خود (شماره 17 رقمی پشت کارت خودرو که با IR شروع می‌شود) یا شماره 8 یا 9 رقمی پشت کارت ماشین خود را به این سرشماره پیامک کنید. شماره VIN ماشین خود را می‌توانید از روی کارت ماشین، چارچوب در کنار راننده،  روش های استعلام خلافی خودرو و مشاهده لیست جرایم خودرو در فاروال محفظه موتور و یا زیر شیشه کنار راننده پیدا کنید.

روش استعلام میزان خلافی و ریز خلافی خودرو از سامانه پیامکی 1101202020 :

  1. شماره VIN خودرو را با یک * (ستاره) به شماره 1101202020 پیامک کنید (اول شماره VIN، بعد ستاره را وارد کنید).
  2. شماره بارکد خودرو را با یک # (مربع) و سپس یک * (ستاره) به شماره 1101202020 پیامک کنید (اول مربع، بعد عدد هشت رقمی و در آخر ستاره را وارد کنید).

 

استعلام خلافی با کد دستوری #110*

پلیس برای دسترسی راحت‌تر شهروندان به جرائم رانندگی، مکان دریافت خلافی با شماره‌گیری کد دستوری #110* را برای شهروندان فراهم کرده‌است. خدماتی که با شماره‌گیری کد دستوری #110* می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید عبارتند از:

  • انواع استعلام 
  • jپرداخت هزینه برخی خدمات
  • اطلاع رسانی
  • کارت هوشمند
  • پیگیری مدارک ارسالی

 

استعلام خلافی با شماره تماس 88288888

با شماره‌گیری شماره تلفن 88288888 می‌توانید از میزان جرائم و تخلفات خودرو یا موتور خود مطلع شوید. این روش در مقایسه با استعلام خلافی با اپلیکیشن‌ پیشخوان 24 بسیار وقت‌گیرتر است. با پیشخوان 24 به سادگی و در چند لحظه می‌توانید استعلام خلافی خودروی خود را انجام دهید.

استعلام خلافی با بات تلگرام

علاوه بر روش‌های ذکر شده، امکان استعلام خلافی از طریق بات‌های تلگرامی نیز وجود دارد. با توجه به 5فیلتر بودن تلگرام، این روش نیز دردسرهای خود را دارد و استعلام خلافی با پیشخوان 24 راه بسیار ساده‌تر و سریع‌تری برای استعلام خلافی ماشین و موتور است.

استعلام خلافی با شماره پلاک ماشین

کاربران عزیز توجه داشته باشید که امکان استعلام خلافی با شماره پلاک خودرو وجود ندارد و تنها با استفاده از روش‌های گفته شده و با شماره بارکد پشت ماشین و یا شماره VIN در روش پیامکی، امکان استعلام خلافی وجود دارد.

اعتراض به جرائم رانندگی

راننده باید با مراجعه یه یکی از دفترهای پلیس +10 در سطح کشور، اقدام به تهیه گزارش و اعتراض خود به قبض‌های صادر شده نمایند. سپس با ثبت در سیستم در اولین فرصت (معمولا 24 تا 48 ساعت) از طریق پلیس راهور گزارش بررسی شده و جوابیه آن صادر می‌گردد. مدارک مورد نیاز و شرایط لازم برای اعتراض به جرائم رانندگی عبارتند از:

  1. کارت خودرو
  2. شناسنامه خودرو
  3. حضور مالک یا نماینده قانونی برای اعتراض به قبوض جرایم رانندگی

 

انواع جریمه‌های رانندگی

جریمه‌های رانندگی که از سمت پلیس راهنمایی رانندگی صادر می‌شود در 4 دسته‌بندی قرار می‌گیرند.

  1. قبض جریمه تسلیمی
  2. قبض جریمه الصاقی
  3. قبض جریمه دوربین
  4. قبض جریمه دوبرگی
  5. روش خودداری

 

دوبرابر شدن جرائم رانندگی

کاربران عزیز به این نکته توجه داشته باشید که برابر ماده 5 قانون تخلفات رانندگی پس از جریمه ، تا 60 روز مهلت برای اعتراض به آن وجود دارد و اگر فردی طی این مدت دو ماهه نسبت به پرداخت جریمه رانندگی خود اقدام نکند جریمه‌اش دو برابر خواهد شد. در روش‌های تسلیمی، الصاقی و خودداری مبلغ جریمه بعد از گذشت 60 روز در صورت پرداخت نشدن دوبرابر می‌گردد. اما در روش‌های دوبرگی و ثبت با دوربین، مبلغ جریمه رانندگی بعد از گذشت 60 روز و در صورت پرداخت نشدن دو برابر نمی‌شود.برای پرداخت خلافی خودرو همواره نیاز به یک کارت عضو شتاب و رمز دوم و CVV است.

با توجه به وجود دوربین های ثبت خلافی خودرو در اکثر چهار راه ها و  بزرگ راه های کشور همواره ممکن است بدون این که اطلاع داشته باشید خودرو شما جریمه گردد و در سابقه خلافی شما ثبت شود. بنابرین پیشنهاد می شود که همواره از سامانه استعلام خلافی ماشین و موتور سیکلیت در بازه های زمانی خاص استفاده نمایید تا از میزان جریمه خود مطلع گردید. توجه داشته باشید در صورت عدم پرداخت قبض جریمه در بازه زمانی تعیین شده توسط پلیس راهنمایی مبلغ جریمه دوبرابر خواهد شد.

ا

خلافی خودرو در تلگرام

البته روش های دیگنیز وجود دارد که محبوبیت چندانی ندارند از جمله  میتوان به دریافت خلافی خودرو از طریق تلگرام اشاره کرد که با استفاده از روبات های خلافی پیاده سازی شده اند. در این روش کاربر نیازمند  شناسه قبض و شناسه پرداخت خلافی  می باشد و با توجه به فیلتر شدن تلگرام توصیه می گردد که از این روش برای مشاهده خلافی خودرو خود استفاده نکنید.

خلافی : نکته های پایانی که باید بدانیم.

اگر میزان خلافی  شما بیشتر از یک میلیون تومان باشد حتما در اسرع وقت با مراجعه به سامانه خلافی قبضینو اقدام به پرداخت مبلغ جریمه قبض خلافی نمایید، چون برای جریمه بیشتر از یک میلیون امکان توقیف خودرو شما وجود دارد و در  صورت توقیف خودرو باید علاوه بر جریمه خودرو هزینه ترخیص از پارکینگ را نیز  پرداخت نمایید. برای آگهی از خلافی خود میتوانید از روش های مطرح شده خلافی در این پست استفاده نماید.

درصورتی‌که از طریق‌های کد های USSD و یا اس ام اس جریمه خود را پرداخت نمایید، مدت‌زمان چندروزه‌ای طول می‌کشد تا این پرداخت در سیستم ثبت شود.

اپلیکیشن های پرداخت خلافی:

در سایه  گسترش تلفن های همراه هوشمند، استفاده از نرم افزار ها، فرایند استعلام و پرداخت جریمه رانندگی را بسیار راحت کرده اند. برای مثال پرداخت جریمه رانندگی با آپ و استعلام و پرداخت  قبض قبضینو، مشاهده قبوض سکه و نرم افزار 733 از جمله معروف ترین اپلیکیشن های این حوزه می باشند. حتی برخی از این نرم افزار ها  احتمال جریمه شدن در هر مسیر را  بر حسب سوابق در اختیار راننده قرار می دهد و امکان مشاهده و خرید بیمه شخص ثالث ، امکان استعلام تصادفات رانندگی شامل: تاریخ ، علت ، نوع ، رنگ خودرو ، شهر،خدمات پلیس  و جدول تعرفه های جرایم را فراهم می کنند.

خلافی  موتور سیکلیت

متاسفاه هیچ روشی برای استعلام خلافی متور سیکلت نیست. برای استعلام خلافی موتور سیکلت باید به مراکز راهنمایی رانندگی و یا دفتر پلیس 10+ مراجعه نماید. در مراجعه حضوری دقت شود مدارک مربوط به متورسیکلت را همراه خود داشته باشید. خلافی موتور

پیامک آنی خلافی

هنوز طرح اطلاع آنی رانندگان از جریمه صادر شده تصویب نشده است. در صورت تصویب این طرح، به محض صدور برگه جریمه خلافی باید پیامک  حاویریز خلافی خودرو برای اطلاع رسانی به راننده فرستاده شوند. در این طرح امکان ارسال لیست کامل خلافی خودرو وجود دارد و  اگر این طرح شود تمامی قبض های صادر شده اگر در موعد مقرر پرداخت نشود، مبلغ جریمه دو برابر خواهد شد. البته از مزایای این طرح امکان اعتراض به جریمه های است. در صورت صدور جریمه اشتباه، راننده فورا آگاه می شود و میتواند به جریمه اعتراض نماید.

خلافی خودرو با شماره پلاک

دیگر امکان مشاهده جریمه رانندگی و خلافی خودرو با شماره پلاک وجود ندارد. در سایت راهو 120 نیز امکان گرفتن خلافی ماشین با شماره پلاک وجود ندارد. نرم افزار استعلام پلاک خودرو (پلاک خوان) و استعلام پلاک خودرو نیز دیگر قابل استفاده نمی باشند. همچنین امکان استعلام خلافی خودرو با کد ملی نیز وجود ندارد و اگر نرم افزار های مشابه این موارد را نصب کرده اید توصیه می شود آن ها را حذف نماید.

استعلام خلافی خودرو با استفاده از پیام رسان بله

پیام رسان “بله” اولین مسنجر چت و گفتگوی ایرانیست که در کنار ارائه خدمات های یک پیام رسان تلاش کرده تا به بعضی امور بانکی کاربرانش هم رسیدگی کند، کارهایی مثل پرداخت قبض و کارت به کارت کردن و خرید شارژ سیم کارت که هر روز انجام می دهیم. این پیام رسان متعلق به بانک ملی می باشد. استعلام خلافی خودرو یکی از قابلیت های پیام رسان ایرانی بله می باشد. در منوی اولیه این پیام‌رسان زمانی که وارد بخش ” بانک من ” می‌شوید از شما، شماره کارت می‌خواهد و زمانی که شماره کارت خود را ذخیره می‌کنید قابلیت‌های زیادی برای شما نمایش داده می‌شود که در یکی از این قابلیت‌ها می‌توانید خلافی اتومبیل خود را استعلام گرفته و سپس خلافی خود را پرداخت کنید.

خلافی در ایام نوروز 98 

با توجه به آغاز سفر های نوروزی، نیاز به استعلام خلافی در ایام تعطیلات نوروز بیشتر می شود. تجربه نشان داده است که در این دوره به دلیل ازدهام مراجعه کنندگان به سایت راهور 120، سیستم استعلام آنلاین جرایم جوابگو نمی باشد. پیشنهاد می شود قبل از شروع سفر های نوروزی حتما  برنامه های استعلام خلافی جدید مانند قبضینو را نصب کنید تا با خیال راحت به سفر خود را شروع کنید.

 

برای اطلاع از وضعیت راه ها و مسیر مسافرتی خود می توانید با ارسال کد شهر مبدا، فاصله، کد شهر مقصد به سرویس پیامکی به شماره 3000141 ارسال کنید. اطلاعات فاصله بین دو شهر و آخرین وضعیت مسیر برا شما ارسال خواهد شد. به عنوان نمونه، برای دریافت اطلاعات مسیر تهران اورمیه، باید یک پیامک با ساختار 044 021 به شماره 3000141 ارسال شود.

بروز نبودن لیست جرایم خلافی

در صورتی که پس از استعلام خلافی خودرو، جرایم جدید خود را مشاهده نمی کنید، نگران نباشید. ثبت جرایم در سامانه راهور 120 با تاخیر انجام می گیرید و جریمه شما هنوز در لیست خلافی راهور وارد نشده است و پس از گذشت مدت زمانی این جرایم به لیست خلافی شما اضافه خواهند شد. این مشکلات بیشتر برای شماره بارکدهای 9 رقمی به وجود می آید.  همچنین ممکن است جریمه شما وارد شده باشد ولی به دلیل عدم وجود شناسه قبض و شناسه پرداخت، امکان پرداخت آنلاین را نداشته باشد.

عدم صدور شناسه قبض و شناسه پرداخت برای خلافی 

در صورت مشاهده جرمیه ای که شناسه قبض و شناسه پرداخت برای آن صادر نشده است، اگر مدت زمان 10 روز کاری از زمان صدور جریمه شما گذشته باشد به مراکز پلیس 10 مراجعه کنید.

چرا خلافی‌های پرداختی  از لیست خلافی با تاخیر حذف می‌شوند؟

خلافی‌هایی که از طریق پیشخوان 24 پرداخت می‌کنید بلافاصله بعد از پرداخت از لیست پلیس راهور حذف می‌شوند و نیازی به پیگیری ندارد. به دلیل ساختار دستی پلیس راهور لیست سایت با تاخیر به روز رسانی می‌شود، این در حالیست که لیست جرایم شما در دفاتر پلیس+10 به روز است. به دلیل دستی بودن سیستم پلیس راهور، حذف جرائم از لیست راهور ممکن است تا 10 روز کاری زمان ببرد اما اگر با پیشخوان 24 ، خلافی خود را پرداخت کرده‌اید از تسویه آن مطمئن باشید. اما جهت اطمینان بیشتر می‌توانید حضورا به مراکز پلیس +10 مراجعه کنید.

pishkhan24


استعلام تامین اجتماعی و سوابق بیمه با پیشخوان https://pishkhan24

https://pishkhan24.com/

 

سازمان تامین اجتماعی یکی از قدیمی ترین سازمان های موجود در کشور است که برای اولین بار در سال 1329 تاسیس و بنیان گذاری شد که این روزها تعداد زیادی شرکت که در زمینه های مختلفی فعالیت دارند، زیر مجموعه این سازمان هستند و در حال خدمات رسانی به زیر مجموعه های خود می باشند. این سازمان همچنین یکی از سازمان های عمومی دولتی است. با این ووجود یکی از خدماتی که این سازمان برای زیر مجموعه های خود فراهم ساخته است، مشاهده سوابق بیمه می باشد. لینک مستقیم مشاهده سوابق بیمه سوابق

چند سال بیمه برای من رد شده است ؟

نحوه استعلام سوابق بیمه تأمین اجتماعی پیش از این برای استعلام سوابق بیمه تأمین اجتماعی باید حتماً کد بیمه خود را وارد می‌کردید که معمولاً بیشتر افراد از نحوه دسترسی به آن اطلاع نداشتند و در بررسی سوابق بیمه خود به مشکل بر می‌خوردند. اما چندی است که بدون نیاز به کد بیمه می‌توانید برای استعلام سوابق بیمه با کد ملی خود اقدام کنید. برای این کار می‌توانید به سامانه طراحی شده برای این موضوع به سایت تأمین اجتماعی سر بزنید و یا به راحتی این کار را از طریق اپلیکیشن ?کارپرداز? روی گوشی‌های اندرویدی انجام دهید. کارپرداز مستقیماً می‌تواند  سایت مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی آنلاین  را به استعلام سوابق بیمه‌تان متصل کند. برای این کار پس از نصب این اپلیکیشن به راحتی در صفحه اصلی آن به قسمت ?سوابق بیمه? بروید

این سازمان برای تسهیل دریافت فیش حقوقی بازنشستگان و مستمری بگیران خود، امکان دریافت فیش حقوقی با کد ملی و به صورت آنلاین را فراهم کرده است. برای این کار کافیست مستمری‌بگیران به سایت اینترنتی سازمان تامین اجتمای به آدرس https://www.tamin.ir مراجعه کنند و فیش حقوقی خود را به صورت آنلاین مشاهده کنند. مستمری بگیران می‌توانند با وارد کردن شماره ملی و شماره مستمری در این سامانه مبالغ پرداختی، کسورات و مانده وام‌های خود را مشاهده کنند.

برای استفاده از این خدمت نیز لازم است قبلا در سایت ثبت نام کرده باشید. برای ثبت نام ااینترتی کافیست به آدرس  https://www.tamin.ir مراجعه کرده و مراحل زیر را طی کنید:

  • روی گزینه ثبت نام در این صفحه کلیک کنید تا وارد صفحه زیر شوید. در این صفحه باید کد ملی و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. در مرحله بعد اطلاعات شناسنامه‌ای خود را دقیق وارد کنید.
  • در مرحله بعد اطلاعات شناسنامه‌ای خود را دقیق وارد کنید.
  • ابتدا ایمیل خود را در قسمت مربوطه وارد کنید. سپس در قسمت گذرواژه، رمز عبور مورد نظر خود را وارد کنید.
  • تمامی اطلاعات ثبت شده در مراحل قبلی به شما نمایش داده می‌شوند و در صورت صحت باید آن‌ها را تائید کنید.
  • نتیجه ثبت نام، پس از تکمیل مراحل کاری از طریق پیامک به شما اطلاع داده خواهد شد.

پرداخت حق بیمه از طریق دستگاه خودپرداز

برای پرداخت فیش حق بیمه از طریق دستگاه عابر بانک، باید به یکی از دستگاه های عابر بانک ملت، ملی، صادرات، تجارت، سپه، رفاه و کشاورزی مراجعه نمایید. تمامی کارت های عضو شتاب در دستگاه خودپرداز بانک‌های ذکر شده قابل استفاده می‌باشند.

زمانی که شناسه پرداخت را وارد می کنید، توجه داشته باشید؛ از خط فاصله مابین اعداد صرفنظر کنید و فقط اعداد را وارد نمایید و همچنین شناسه برگ پرداخت (در خط اول) را وارد نمایید و شناسه بانک ملت را وارد نکنید. شناسه بانک ملت برای پرداخت از طریق دستگاه و سایت بانک ملت مورد استفاده قرار می گیرد.
استعلام سوابق تامین اجتماعی

پرداخت حق بیمه با استفاده از کد USSD

در این روش با شماره‌گیری کد #1420*4* می‌توانید وارد منوی پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی شوید و پس از ثبت اطلاعات مربوط به قبض، پرداخت را انچام دهید.سامانه ورود به سازمان تامین اجتماعی

پرداخت حضوری حق بیمه در شعب

این روش نیز یکی دیگر از راه‌های پیش روی شما برای پرداخت حق بیمه است که به دلیل شلوغی شعب و وقت‌گیر بودن، چندان توصیه نمی‌شود.

جمعیت تحت پوشش  بیمه تامین اجتماعی خویش فرما ت

جمعیت تحت پوشش این سازمان بیش از 14 میلیون و 800 هزار نفر بیمه شده اصلی و بیش از 3 میلیون و 800 هزار نفر مستمری بگیر می‌باشد؛ که با در نظر گرفتن خانواده بیمه شدگان نزدیک به 42 میلیون نفر می‌رسد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع بیمه می‌توانید بخش اخبار در اپلیکیشن پیشخوان  24 را دنبال کنید و از آخرین اخبار در رابطه با بیمه و استعلام سوابق بیمه‌ای مطلع شوید.

راه‌های ارتباطی با مرکز مشاوره تامین اجتماعی

ارتباط از طریق تماس تلفنی

در این روش کلیه اشخاص می توانند از طریق شماره‌های تماس زیر با کارشناسان این مرکز تماس حاصل فرمایند: شماره تماس مرکز مشاوره تامین اجتماعی

  • 021-86081846
  • 021-86085264معاونت اقتصادی و برنامه‌ریزی معاونت امور اقتصادی و برنامه‌ریزی در جهت پاسخگویی به نیازهای حیاتی سازمان در امور برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی، برای بخش‌های امور بیمه‌ای، درمان و شرکت‌ها، تلفیق برنامه‌ها و بودجه‌ها با یکدیگر، رسیدگی کارآمد به وضعیت شرکت‌های تحت پوشش سازمان، نظارت و ارزشیابی امور سرمایه‌گذاری‌های مستقیم و غیرمستقیم، طراحی و تدوین راهبردها و استراتژی‌های سرمایه‌گذاری، جمع‌آوری تمامی آمار و اطلاعات مربوط به ذخائر مادی و فیزیکی سازمان و همچنین راهبری سیستم‌های رایانه‌ای. این معاونت بر اساس الزامات فوق با دارا بودن 4 دفتر به شرح زیر به کار خود ادامه می‌دهد: دفتر برنامه‌ریزی اقتصادی و اجتماعی دفتر امور ذخائر و سرمایه‌گذاری دفتر تلفیق برنامه و بودجه و امور شرکت‌ها دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی معاونت بیمه ایاستعلام و نمایش میزان بدهی های کارفرمایان به صورت برآوردی و قطعی برای کلیه کارگاه ها/ پیمان های تحت پوشش- نمایش اطلاعات مکان محور مراکز سازمان تامین اجتماعی

    - ارائه لیست تماس با تمامی مراکز سازمان به همراه نمایش لوکیشن هر مرکز بر روی نقشه به تفکیک ستاد، اداره کل استان ها، شعب، شعب اقماری، کارگزاری ها، مدیریت درمان استان ها، کمیسیون های پزشکی، دفاتر رسیدگی به اسناد پزشکی، بیمارستان ها، درمانگاه ها، پلی کلینیک ها، دی کلینیک ها، مراکز طب کار و مراکز خدمات دندانپزشکی

    - امکان نمایش لوکیشن کاربر روی نقشه و نمایش نزدیک ترین مرکز به کاربر

    - امکان جستجوی مراکز ارائه خدمات تامین اجتماعی پیشخوان 24

    - پرسش و پاسخ های متداول (FAQ)

    - اخبار سازمان به تفکیک آخرین اخبار و پربیننده‌ترین‌ها

    - امکان دسترسی فرم‌های سازمانی در کارکردها و حوزه‌های متنوع

    - میز خدمت الکترونیک به تفکیک نوع خدمت، فرآیندهای هر خدمت و ورود به سامانه

    - آشنایی با قوانین و معرفی خدمات بیمه ایرانیان خارج از کشور، بیمه ایرانیان اعزام به خارج از کشور و بیمه اتباع خارجی

    - معرفی و امکان تماس با  کارگزاران رسمی برون مرزی

    جهت بهره برداری بیمه شدگان از اپلیکیشن تأمین اجتماعی من، ضروری است ابتدا در سامانه مشاهده سوابق به آدرس https://sabeghe.tamin.ir ثبت نام نموده باشند. همچنین کارفرمایانی می‌توانند از استعلام میزان بدهی استفاده نمایند که قبلا در سامانه ارسال غیرحضوری (اینترنتی) لیست حق بیمه سازمان تامین اجتماعی ثبت نام نموده‌اند یا ابلاغات الکترونیکی دریافت می‌کن

نحوه تغییر رمز عبور در سامانه مشاهده سابقه بیمه تامین اجتماعی

برای این منظور همان طور که مشاهده می نمایید، پس از وارد شدن به پرتال سابقه بیمه کافیست در گوشه سمت چپ از قسمت نام کاربری گزینه پروفایل را انتخاب نموده سپس در قسمت مربوطه تغییرات لازم را اعمال نمایید.
گذرواژه تامین اجتماعی

 

 

تامین اجتماعی من :

منطور از آخرین سال مالی چیست ؟    منظور از آخرین سال مالی در هنگام مراجعه بازرس تامین اجتماعی، آخرین سالی است که صورت‌های مالی به تایید مجمع رسیده باشد.    بیمه ای    امور درآمد و وصول حق بیمه    حسابرسی از دفاتر قانونی آدرس مرکز    1-آدرس مراکز درمانی ؟ 2-آدرس سامانه ورود به مراکز درمانی؟ 3- مراکز درمانی نزدیک محل سکونت؟ 4-آدرس سیستم نوبت دهی در مراکز درمانی؟ 5-چنانچه نتوانیم در مراکز درمانی نوبت بگیریم و بیمار اورژانسی داشته باشیم به چه صورت می توانیم وارد مراکز درمانی شویم؟ درمانی    درمان مستقیم    استعلام مراکز درمانی ابطال سهمیه کارگر ساختمانی    در صورت ابطال سهمیه چه باید کرد؟    پس از احراز اشتغال به کار در صنعت ساختمان و ثبت نام در سامانه رفاهی کارگران ساختمانی و ارائه در خواست بیشتر می باشد.    بیمه ای    امور نامنویسی و حسابهای انفرادی    بیمه کارگران ساختمانی اپلیکیشن تامین اجتماعی من    1- آیا از طریق اپلیکیشن تامین اجتماعی من می توان فیش بیمه شدگان را صدور و پرداخت کرد؟ 2- آیا از طریق اپلیکیشن تامین اجتماعی من ارسال لیست انجام شود؟ 3-آیا می توان از طریق اپلیکیشن تامین اجتماعی من فیش مستمری دریافت کرد؟ بیمه ای    خدمات غیرحضوری ، سامانه های قدیمی    اپلیکیشن تامین اجتماعی من اتباع خارجی    آیا بیمه بیکاری به اتباع تعلق می گیرد؟    خیر،برابر ماده 5 قانون تامین اجتماعی و مفاد قانون بیمه بیکاری مشمولین خارجی بهرمندی از بیمه بیکاری منظور نمی گردد.    بیمه ای    امور بیمه شدگان    بیمه بیکاری احراز شرایط پرونده جهت ارسال برای تعیین قصور    اگر فرد دچار حادثه ناشی از کار شود و حق بیمه ای جهت وی ارسال نشده باشد، چگونه مستمری از کارافتادگی به وی تعلق می گیرد؟ بیمه ای    امور بیمه شدگان    احراز شرایط پرونده جهت ارسال برای تعیین قصور احراز هویت بازماندگان    مستمری بگیران خارج از کشور به چه طریقی احراز هویت میشوند؟ بیمه ای    امور بیمه شدگان    بازنشستگی اخذ نوبت در سامانه غیر حضوری    امکان اخذ نوبت در سامانه غیرحضوری وجود دارد؟    امکان اخذ نوبت از طرق ذیل امکان پذیر است: 1.نوبت دهی اینترنتی با مراجعه به آدرس nobat.tamin.ir برای مراکز درمانی 2.نوبت دهی اینترنتی با مراجعه به آدرسreserve.tamin.ir برای ادارت کل استانی، شعب بیمه ای و کارگزاری 3.نوبت دهی از طریق دستگاه های وب کیوسک 4.نوبت دهی از طریق اپلیکیشن موبایل جهت گوشی های اندروید ( قابل دریافت از طریق کافه بازار و سایت tamin.ir ) 5.نوبت دهی از طریق مراجعه حضوری 6.نوبت دهی از طریق کد دستوری USSD با سرشماره (*4*1420# )، می باشد.

 

حوه اخذ و پرداخت برگ پرداخت غیر حضوری (اینترنتی) بیمه شدگان اختیاری ، حرف و مشاغل آزاد به چه صورت می باشد؟
جواب: بیمه شدگان مذکور در ابتدا می بایست به شعب سازمان تامین اجتماعی مراجعه نموده و توافقنامه‌ای جهت صدور برگ پرداخت از طریق اینترنت را تکمیل و نام کاربری و رمز عبور خود را جهت ورود به سامانه دریافت ‌نمایند . سپس از طریق مراجعه به سام اقدام  به صدور برگ پرداخت نموده و پس از ثبت درخواست در سامانه ، کد پیگیری به منظور تعیین وضعیت برگه پرداخت به بیمه شده تخصیص داده می‌شود  درخواست بیمه شده به شعبه ارسال  و در صورت حائز شرایط بودن، برگ پرداخت قابل چاپ به بیمه شده ارائه می‌گردد. بیمه شدگان  محترم می‌توانند پس ازدریافت برگ پرداخت، با استفاده از سامانه تلفن بانک، بانک رفاه یا بصورت آنلاین و از طریق لینک پرداخت درگاه بانک رفاه در سامانه ارائه غیرحضوری برگ پرداخت بیمه شدگان اقدام به پرداخت مبالغ برگ پرداخت نمایند.


سوال: حداکثر زمان ثبت پرداختی در سامانه از طریق برگ پرداخت غیر حضوری (اینترنتی) چقدر می‌باشد؟
جواب: پس از پرداخت حق بیمه توسط بیمه شدگان و کارفرمایان محترم ، تاخیرات 72 ساعته ای به دلیل تاخیرات بانکی دروصول حق بیمه وجود دارد لذا آن دسته از کارفرمایان یا بیمه شدگانی که نیاز مبرم به وصول آنی حق بیمه دارند؛ می توانند از طریق سرویس استعلام آنی وصول حق بیمه و مراجعه به شعب سازمان اقدام نمایند.

سوال: در صورت عدم ا مشاهده برگ پرداختهای صادره شده در سیستم سبای شعبه در پورتال SAMT چه باید کرد؟
جواب: در صورتی که پس از 48 ساعت فیش صادره قابل مشاهده در پورتال نباشد بیمه شدگان محترم می بایست مجدداً درخواست صدور پرداخت داده و در شرایطی که برگه پرداخت به هر دلیلی صادر نگردد، می بایست به شعبه بیمه پردازی خود مراجعه نمایند.


سوال: چرا آخرین فیش پرداختی در سامانه صحیح نمایش داده نمی شود؟
جواب: اگر فیش قبلی به صورت حضوری از شعبه یا کارگزاری دریافت شده باشد در سامانه غیرحضوری نمایش داده نمی شود، در غیراین صورت مشکل تبادل اطلاعات است که باید به شعبه مراجعه نمایند.

 

اخبار :

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، فاطمه محمد بیگی تصریح کرد: ارائه ی دلائل کارشناسی در خصوص جزئیات لایحه ی نظام رفاه و تامین اجتماعی که مد نظر سازمان بوده و همچنین دلایل تابعیت سازمان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تبعات آن جهت بررسی و دفاع تبیین گردد تا از سازمانی با فرآیندهای هوشمند و الکترونیکی که در مسیر خدمت رسانی کیفی و بهنگام و تکریم واقعی ذینفعان بعنوان استانی سرآمد که با مدیریت شایسته و منطقی تامین اجتماعی استان در این میان صورت پذیرفته، پشتیبانی شود.

نماینده منتخب مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از انتخاب مدیران شایسته در مسیر آزمون انتخاب مدیران آینده که مدنظر سازمان بوده، گفت: در شرایطی که تامین اجتماعی در مسیر نهضت آی تی گام های اساسی را برداشته و امید است پیشگام تر از قبل در این مسیر حرکت نماید، اهتمام به دانش مدیریتی مثمر ثمر بوده و توجه مدیریت استان به بانوان، نیروهای جوان، متعهد و ایثارگر در پست های مدیریتی و حساس نیز قابل تقدیراست.

وی در ادامه ضمن اشاره به اهتمام به نیروی انسانی به ویژه جامعه گسترده تحت پوشش سازمانی به عظمت تامین اجتماعی به اجرائی نمودن مرخصی زایمان از شش ماه به نه ماه تاکید داشته که از سوی مدیریت استان عدم تعهدات دولت در تامین و پرداخت اعتبار بودجه این بخش تبیین گردید.

مدیر کل تامین اجتماعی استان قزوین نیز آگاهی و شناخت نمایندگان منتخب استان به مسایل سازمانی را از نقاط قوت در مسیر ارائه خدمات و پیشبرد سازمان در مسیر حمایت از حقوق 50 درصدی افراد تحت پوشش کشور عنوان نموده و تصریح کرد: سازمان بعنوان نهادی عمومی و غیر دولتی با دارا بودن بودجه ی سالانه ی 24 درصد کل کشور در استان صنعتی قزوین ماهانه بیش از 200 میلیارد تومان پرداخت حقوق 74 هزار خانوار مستمری بگیر و حدود هفت هزار مقرری بگیر بیمه بیکاری و دیگر هزینه های استانی و پرداخت 50 میلیارد تومانی هزینه درمان مستقیم و غیر مستقیم با کسری قابل توجه جهت تعهدات 18 گانه خود را با مطالبات معوقه 612 میلیارد تومانی از برخی واحدهای تولیدی و صنعتی به تامین اجتماعی استان داشته و جهت احقاق حقوق جمعیت 64 درصدی تحت پوشش نیازمند حمایت های مقامات ارشد و نمایندگان می باشد و از نمایندگانی که وکیل مدافع مردم بوده انتظار میرود جهت اجرای از قوانینی که برای مخاطبین مردمی ترین نهاد عمومی جامعه تصویب می گردد دفاع همه جانبه داشته همانند قانونی که جهت پرداخت بدهی 250 هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تصویب گردید.

سیروی نصیری در ادامه افزود: در اجرای نظام شایسته سالاری در سال گذشته نیز آزمون سراسری انتخاب مدیران آینده در سطح کارکنان سازمان برگزار شد و با مد نظر قرار دادن امتیازهای مکتسبه تلاش بر انتخاب مدیران اصلح می باشد که در این میان تامین اجتماعی با ارائه خدمات به جمعیت تحت پوشش خود در افق برنامه 1404 سازمانی پایدار، پویا، چابک و سرآمد در پاسخگوئی با فرآیندهای هوشمند ارائه خدمات کیفی مانند ابلاغ و بازرسی الکترونیکی، نسخ الکترونیکی، حذف 560 هزار پرونده فیزیکی مخاطبین و راه اندازی پرونده هوشمند در سطح استان پس از تهران و ... به ذینفعان را مد نظر خود داشته و گام های اساسی را نیز در به سرانجام رساندن  نهضت آی تی خود برداشته است.

وی در راستای تبیین اقدامات سازمان در مسیر حمایت از مشاغل پرخطر در شرایط پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، از امهال حق بیمه سهم کارفرما (20 درصد) در یازده رسته مشاغل حساس و پرخطر من جمله رستوران ها، حمل و نقل عمومی مسافر، مراکز گردشگری،  اماکن ورزشی، مدارس غیر انتفاعی، کتابفروشی ها، انتشاراتی ها و... و امکان تقسیط حق بیمه بدون اخذ جریمه از تیر ماه لغایت اسفند ماه 1399 خبر داد وگفت: افراد شاغل در موارد مذکور نیز پس از نامنویسی در سامانه بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بعد از پایش و اخذ اعتبار از سوی دولت برای آنان پیامک جهت برقراری مقرری بیمه بیکاری ارسال خواهد شد و تاکنون نیز 11 هزار و 348 نفر در سایت مذکور ثبت نام نموده که هفت هزار و 969 نفر تابع قانون تامین اجتماعی و کار بوده اند.

سیروس نصیری در خاتمه ضمن تقدیر از اهتمام نماینده منتخب مردم به توجه به نیروی انسانی گفت: خوشبختانه در استان قزوین تناسب سی درصدی مدیران خانم به آقا کاملا رعایت گردیده و بهره مندی از نیروهای ایثارگر و خانواده شهداء در پست های مدیریتی نیز شایان توجه بوده و امید است با شایسته سالاری مدیران رضایت باریتعالی و جمعیت تحت پوشش در سازمان مشاع بین النسلی تداوم یابد.وقتی از استانداردســازی مراکز خدمــات درمانی صحبت میشــود، قطعا یکی از پیامدهای این استانداردســازی را بایــد در ارتقای کیفیــت خدمات درمانی جســتوجو کرد. همچنین دکتــر علیرضا احمدزاده، مشــاور معاون درمان ســازمان تامیناجتماعی با اشــاره به تالشهایی که برای استانداردسازی خدمات درمانی تامیناجتماعی در سال97 ، انجام شــده، یادآور میشــود: »در بحث ارتقــای فناوری اطالعات در بخش درمان تامیناجتماعی، گامهای مهمی برداشته شده است. در این راستا عالوه بر اینکه در چند سال اخیر، سیستم HISیا همان سیستم اطالعات بیمارستانی در همه مراکز ملکی تامیناجتماعی مستقر شده، اخیرا نیز سیستم منشی الکترونیک در بخش درمان تامیناجتماعی به مرحله اجرا درآمده است که این سیستم برای اولین بار در استان هرمزگان رونمایی شد.« احمدزاده درباره عملکرد این 
روش های استعلام  سوابق بیمه تامین اجتماعی