سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشاهده انلاین خلافی خودرو و استعلام لیست جرایم موتور با پیشخوا

نکات مربوطه به استعلام خلافی

پرداخت تکی و گروهی جرائم رانندگی

با استفاده از اپلیکیشن پیشخوان 24، امکان پرداخت تکی و یا گروهی جرائم رانندگی در اختیار شماست. شما می‌توانید هر یک از جرائم خود را که می‌خواهید انتخاب کنید و سپس با انتخاب گزینه پرداخت، آن را تسویه کنید.

روش‌های استعلام و پرداخت خلافی خودرو

استعلام خلافی از طریق سایت پلیس راهور

سایت راهور 120 به آدرس rahvar120.ir یکی از شناخته‌شده‌ترین و قدیمی‌ترین راه‌ها برای استعلام خلافی خودرو است. برای دریافت خلافی از این سامانه فقط به شماره پشت کارت ماشین خود نیاز دارید. در این روش به این نکته نیز توجه داشته باشید که سایت راهور 120 برای آی‌پی‌های خارج از کشور بسته است؛ بنابراین اگر قصد استعلام خلافی خودرو از این سایت را دارید باید بدون فیلتر شکن به این سایت مراجعه کنید.

سایت راهور 120 به دلیل ترافیک بالای سایت و مشکلات فنی گاهی اوقات کند می‌شود و خدمت رسانی درستی به کاربران انجام نمی‌دهد. سایت پیشخوان 24 

استعلام خلافی از طریق پیامک

با استفاده از شماره پیامک 1101202020 می‌توانید استعلام خلافی ماشین یا موتور خود را انجام دهید. برای این کار کافیست شماره VIN خودروی خود (شماره 17 رقمی پشت کارت خودرو که با IR شروع می‌شود) یا شماره 8 یا 9 رقمی پشت کارت ماشین خود را به این سرشماره پیامک کنید. شماره VIN ماشین خود را می‌توانید از روی کارت ماشین، چارچوب در کنار راننده،  روش های استعلام خلافی خودرو و مشاهده لیست جرایم خودرو در فاروال محفظه موتور و یا زیر شیشه کنار راننده پیدا کنید.

روش استعلام میزان خلافی و ریز خلافی خودرو از سامانه پیامکی 1101202020 :

  1. شماره VIN خودرو را با یک * (ستاره) به شماره 1101202020 پیامک کنید (اول شماره VIN، بعد ستاره را وارد کنید).
  2. شماره بارکد خودرو را با یک # (مربع) و سپس یک * (ستاره) به شماره 1101202020 پیامک کنید (اول مربع، بعد عدد هشت رقمی و در آخر ستاره را وارد کنید).

 

استعلام خلافی با کد دستوری #110*

پلیس برای دسترسی راحت‌تر شهروندان به جرائم رانندگی، مکان دریافت خلافی با شماره‌گیری کد دستوری #110* را برای شهروندان فراهم کرده‌است. خدماتی که با شماره‌گیری کد دستوری #110* می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید عبارتند از:

  • انواع استعلام 
  • jپرداخت هزینه برخی خدمات
  • اطلاع رسانی
  • کارت هوشمند
  • پیگیری مدارک ارسالی

 

استعلام خلافی با شماره تماس 88288888

با شماره‌گیری شماره تلفن 88288888 می‌توانید از میزان جرائم و تخلفات خودرو یا موتور خود مطلع شوید. این روش در مقایسه با استعلام خلافی با اپلیکیشن‌ پیشخوان 24 بسیار وقت‌گیرتر است. با پیشخوان 24 به سادگی و در چند لحظه می‌توانید استعلام خلافی خودروی خود را انجام دهید.

استعلام خلافی با بات تلگرام

علاوه بر روش‌های ذکر شده، امکان استعلام خلافی از طریق بات‌های تلگرامی نیز وجود دارد. با توجه به 5فیلتر بودن تلگرام، این روش نیز دردسرهای خود را دارد و استعلام خلافی با پیشخوان 24 راه بسیار ساده‌تر و سریع‌تری برای استعلام خلافی ماشین و موتور است.

استعلام خلافی با شماره پلاک ماشین

کاربران عزیز توجه داشته باشید که امکان استعلام خلافی با شماره پلاک خودرو وجود ندارد و تنها با استفاده از روش‌های گفته شده و با شماره بارکد پشت ماشین و یا شماره VIN در روش پیامکی، امکان استعلام خلافی وجود دارد.

اعتراض به جرائم رانندگی

راننده باید با مراجعه یه یکی از دفترهای پلیس +10 در سطح کشور، اقدام به تهیه گزارش و اعتراض خود به قبض‌های صادر شده نمایند. سپس با ثبت در سیستم در اولین فرصت (معمولا 24 تا 48 ساعت) از طریق پلیس راهور گزارش بررسی شده و جوابیه آن صادر می‌گردد. مدارک مورد نیاز و شرایط لازم برای اعتراض به جرائم رانندگی عبارتند از:

  1. کارت خودرو
  2. شناسنامه خودرو
  3. حضور مالک یا نماینده قانونی برای اعتراض به قبوض جرایم رانندگی

 

انواع جریمه‌های رانندگی

جریمه‌های رانندگی که از سمت پلیس راهنمایی رانندگی صادر می‌شود در 4 دسته‌بندی قرار می‌گیرند.

  1. قبض جریمه تسلیمی
  2. قبض جریمه الصاقی
  3. قبض جریمه دوربین
  4. قبض جریمه دوبرگی
  5. روش خودداری

 

دوبرابر شدن جرائم رانندگی

کاربران عزیز به این نکته توجه داشته باشید که برابر ماده 5 قانون تخلفات رانندگی پس از جریمه ، تا 60 روز مهلت برای اعتراض به آن وجود دارد و اگر فردی طی این مدت دو ماهه نسبت به پرداخت جریمه رانندگی خود اقدام نکند جریمه‌اش دو برابر خواهد شد. در روش‌های تسلیمی، الصاقی و خودداری مبلغ جریمه بعد از گذشت 60 روز در صورت پرداخت نشدن دوبرابر می‌گردد. اما در روش‌های دوبرگی و ثبت با دوربین، مبلغ جریمه رانندگی بعد از گذشت 60 روز و در صورت پرداخت نشدن دو برابر نمی‌شود.برای پرداخت خلافی خودرو همواره نیاز به یک کارت عضو شتاب و رمز دوم و CVV است.

با توجه به وجود دوربین های ثبت خلافی خودرو در اکثر چهار راه ها و  بزرگ راه های کشور همواره ممکن است بدون این که اطلاع داشته باشید خودرو شما جریمه گردد و در سابقه خلافی شما ثبت شود. بنابرین پیشنهاد می شود که همواره از سامانه استعلام خلافی ماشین و موتور سیکلیت در بازه های زمانی خاص استفاده نمایید تا از میزان جریمه خود مطلع گردید. توجه داشته باشید در صورت عدم پرداخت قبض جریمه در بازه زمانی تعیین شده توسط پلیس راهنمایی مبلغ جریمه دوبرابر خواهد شد.

ا

خلافی خودرو در تلگرام

البته روش های دیگنیز وجود دارد که محبوبیت چندانی ندارند از جمله  میتوان به دریافت خلافی خودرو از طریق تلگرام اشاره کرد که با استفاده از روبات های خلافی پیاده سازی شده اند. در این روش کاربر نیازمند  شناسه قبض و شناسه پرداخت خلافی  می باشد و با توجه به فیلتر شدن تلگرام توصیه می گردد که از این روش برای مشاهده خلافی خودرو خود استفاده نکنید.

خلافی : نکته های پایانی که باید بدانیم.

اگر میزان خلافی  شما بیشتر از یک میلیون تومان باشد حتما در اسرع وقت با مراجعه به سامانه خلافی قبضینو اقدام به پرداخت مبلغ جریمه قبض خلافی نمایید، چون برای جریمه بیشتر از یک میلیون امکان توقیف خودرو شما وجود دارد و در  صورت توقیف خودرو باید علاوه بر جریمه خودرو هزینه ترخیص از پارکینگ را نیز  پرداخت نمایید. برای آگهی از خلافی خود میتوانید از روش های مطرح شده خلافی در این پست استفاده نماید.

درصورتی‌که از طریق‌های کد های USSD و یا اس ام اس جریمه خود را پرداخت نمایید، مدت‌زمان چندروزه‌ای طول می‌کشد تا این پرداخت در سیستم ثبت شود.

اپلیکیشن های پرداخت خلافی:

در سایه  گسترش تلفن های همراه هوشمند، استفاده از نرم افزار ها، فرایند استعلام و پرداخت جریمه رانندگی را بسیار راحت کرده اند. برای مثال پرداخت جریمه رانندگی با آپ و استعلام و پرداخت  قبض قبضینو، مشاهده قبوض سکه و نرم افزار 733 از جمله معروف ترین اپلیکیشن های این حوزه می باشند. حتی برخی از این نرم افزار ها  احتمال جریمه شدن در هر مسیر را  بر حسب سوابق در اختیار راننده قرار می دهد و امکان مشاهده و خرید بیمه شخص ثالث ، امکان استعلام تصادفات رانندگی شامل: تاریخ ، علت ، نوع ، رنگ خودرو ، شهر،خدمات پلیس  و جدول تعرفه های جرایم را فراهم می کنند.

خلافی  موتور سیکلیت

متاسفاه هیچ روشی برای استعلام خلافی متور سیکلت نیست. برای استعلام خلافی موتور سیکلت باید به مراکز راهنمایی رانندگی و یا دفتر پلیس 10+ مراجعه نماید. در مراجعه حضوری دقت شود مدارک مربوط به متورسیکلت را همراه خود داشته باشید. خلافی موتور

پیامک آنی خلافی

هنوز طرح اطلاع آنی رانندگان از جریمه صادر شده تصویب نشده است. در صورت تصویب این طرح، به محض صدور برگه جریمه خلافی باید پیامک  حاویریز خلافی خودرو برای اطلاع رسانی به راننده فرستاده شوند. در این طرح امکان ارسال لیست کامل خلافی خودرو وجود دارد و  اگر این طرح شود تمامی قبض های صادر شده اگر در موعد مقرر پرداخت نشود، مبلغ جریمه دو برابر خواهد شد. البته از مزایای این طرح امکان اعتراض به جریمه های است. در صورت صدور جریمه اشتباه، راننده فورا آگاه می شود و میتواند به جریمه اعتراض نماید.

خلافی خودرو با شماره پلاک

دیگر امکان مشاهده جریمه رانندگی و خلافی خودرو با شماره پلاک وجود ندارد. در سایت راهو 120 نیز امکان گرفتن خلافی ماشین با شماره پلاک وجود ندارد. نرم افزار استعلام پلاک خودرو (پلاک خوان) و استعلام پلاک خودرو نیز دیگر قابل استفاده نمی باشند. همچنین امکان استعلام خلافی خودرو با کد ملی نیز وجود ندارد و اگر نرم افزار های مشابه این موارد را نصب کرده اید توصیه می شود آن ها را حذف نماید.

استعلام خلافی خودرو با استفاده از پیام رسان بله

پیام رسان “بله” اولین مسنجر چت و گفتگوی ایرانیست که در کنار ارائه خدمات های یک پیام رسان تلاش کرده تا به بعضی امور بانکی کاربرانش هم رسیدگی کند، کارهایی مثل پرداخت قبض و کارت به کارت کردن و خرید شارژ سیم کارت که هر روز انجام می دهیم. این پیام رسان متعلق به بانک ملی می باشد. استعلام خلافی خودرو یکی از قابلیت های پیام رسان ایرانی بله می باشد. در منوی اولیه این پیام‌رسان زمانی که وارد بخش ” بانک من ” می‌شوید از شما، شماره کارت می‌خواهد و زمانی که شماره کارت خود را ذخیره می‌کنید قابلیت‌های زیادی برای شما نمایش داده می‌شود که در یکی از این قابلیت‌ها می‌توانید خلافی اتومبیل خود را استعلام گرفته و سپس خلافی خود را پرداخت کنید.

خلافی در ایام نوروز 98 

با توجه به آغاز سفر های نوروزی، نیاز به استعلام خلافی در ایام تعطیلات نوروز بیشتر می شود. تجربه نشان داده است که در این دوره به دلیل ازدهام مراجعه کنندگان به سایت راهور 120، سیستم استعلام آنلاین جرایم جوابگو نمی باشد. پیشنهاد می شود قبل از شروع سفر های نوروزی حتما  برنامه های استعلام خلافی جدید مانند قبضینو را نصب کنید تا با خیال راحت به سفر خود را شروع کنید.

 

برای اطلاع از وضعیت راه ها و مسیر مسافرتی خود می توانید با ارسال کد شهر مبدا، فاصله، کد شهر مقصد به سرویس پیامکی به شماره 3000141 ارسال کنید. اطلاعات فاصله بین دو شهر و آخرین وضعیت مسیر برا شما ارسال خواهد شد. به عنوان نمونه، برای دریافت اطلاعات مسیر تهران اورمیه، باید یک پیامک با ساختار 044 021 به شماره 3000141 ارسال شود.

بروز نبودن لیست جرایم خلافی

در صورتی که پس از استعلام خلافی خودرو، جرایم جدید خود را مشاهده نمی کنید، نگران نباشید. ثبت جرایم در سامانه راهور 120 با تاخیر انجام می گیرید و جریمه شما هنوز در لیست خلافی راهور وارد نشده است و پس از گذشت مدت زمانی این جرایم به لیست خلافی شما اضافه خواهند شد. این مشکلات بیشتر برای شماره بارکدهای 9 رقمی به وجود می آید.  همچنین ممکن است جریمه شما وارد شده باشد ولی به دلیل عدم وجود شناسه قبض و شناسه پرداخت، امکان پرداخت آنلاین را نداشته باشد.

عدم صدور شناسه قبض و شناسه پرداخت برای خلافی 

در صورت مشاهده جرمیه ای که شناسه قبض و شناسه پرداخت برای آن صادر نشده است، اگر مدت زمان 10 روز کاری از زمان صدور جریمه شما گذشته باشد به مراکز پلیس 10 مراجعه کنید.

چرا خلافی‌های پرداختی  از لیست خلافی با تاخیر حذف می‌شوند؟

خلافی‌هایی که از طریق پیشخوان 24 پرداخت می‌کنید بلافاصله بعد از پرداخت از لیست پلیس راهور حذف می‌شوند و نیازی به پیگیری ندارد. به دلیل ساختار دستی پلیس راهور لیست سایت با تاخیر به روز رسانی می‌شود، این در حالیست که لیست جرایم شما در دفاتر پلیس+10 به روز است. به دلیل دستی بودن سیستم پلیس راهور، حذف جرائم از لیست راهور ممکن است تا 10 روز کاری زمان ببرد اما اگر با پیشخوان 24 ، خلافی خود را پرداخت کرده‌اید از تسویه آن مطمئن باشید. اما جهت اطمینان بیشتر می‌توانید حضورا به مراکز پلیس +10 مراجعه کنید.

pishkhan24